Treceți la conținutul principal

Un interviu cu Bogdana Gageanu!




Câștigătoarea concursului #provocareanticariat din luna iunie este Bogdana Gageanu care a citit minunatul roman "Paiațe și oameni" de A. Iosefini și P. Pintilie.
Bogdana s-a născut în Câmpina, dar în momentul de față trăiește la Brașov. A absolvit Facultatea de Litere din Brașov și iubește să citească, dar mai ales să scrie poezii și teatru.
În 2011 a interpretat rolul personajului principal din piesa scrisă de ea " Fă-o tu și pentru mine", un monolog emoționant inspirat din viața autoarei.
A publicat numeroase poezii in revista Scriitorul, iar din când în când ne oferă și nouă cate un strop din inspirația ei.
Să o cunoaștem pe Bogdana!


Ursulescu Florin Ciprian: Bună, Bogdana! Felicitari pentru câștigarea provocării!
Bogdana Gageanu: Mulțumesc.

Ursulescu Florin Ciprian: Vrei sa ne spui câteva lucruri despre tine pe care nu le cunoaștem?
Bogdana Gageanu: Acum, cam știți tot. Am spus că am scris o piesă de teatru,că am interpretat personajul principal din propria mea piesă de teatru. Ai menționat revista "Scriitorul".Am publicat și în revista "Cenaclul de la Păltiniș",o revistă coordonată de doi oameni faini de la Sibiu, domnul Valentin Leahu și doamna Elena Moisei."Cenaclul de la Păltiniș"este o continuare a cenaclului organizat de Constantin Noica

Ursulescu Florin Ciprian: Cum te-ai îndrăgostit de lectură?
Bogdana Gageanu: De lectură,m-am îndrăgostit încă din școală, la ora de limbă și literatură română. Mergeam la biblioteca școlii și  împrumutam  cărți care nu erau în lista pentru vacanță.

Ursulescu Florin Ciprian: Ce carte din copilărie ți-a rămas în minte?
Bogdana Gageanu: Îmi vine în minte "Crăiasa zăpezii"a lui Andersen.

Ursulescu Florin Ciprian: Ce gen literar îți place să citești?
Bogdana Gageanu: Eu sunt pasionată de teatru,prin urmare citesc multe piese de teatru,dar si romane de dragoste,cărți de aforisme,biografii,poezie.

Ursulescu Florin Ciprian: In calitate de actor, ai participat si la alte piese de teatru?
Bogdana Gageanu: Ca actriță, nu,dar am ajutat ca personal tehnic la montarea spectacolului "Regele Lear",la Centrul Cultural Reduta din Brașov. Spectacolul îl avea ca interpret pe actorul Mihai Bica.

Ursulescu Florin Ciprian: În prezent ce carte citești?
Bogdana Gageanu: "40de zile"a lui Chris Simion.

Ursulescu Florin Ciprian: Pentru că îți place teatrul și poezia... Nu te-ai gândit să te filmezi recitând poeziile tale?
Bogdana Gageanu: Sincer nu.M-am gândit că nu sunt actriță de profesie.Dar,de curând, am fost invitată la radio,în cadrul emisiunii "Lumea Cuvintelor",să-mi recit propriile poezii.Emisiunea este prezentată de domnul Petru Abouritei pe postul de radio diaspora 360.

Florin Ciprian Ursulescu: Când vedem publicate în formă tipărită poeziile tale și piesele de teatru?
Bogdana Gageanu: În formă tipărită există  poeziile în Revista"Cenaclul de la Păltiniș".Piesa de teatru nu știu când va fi tipărită. Eu îmi doresc mai mult pentru acest proiect.Să o văd prinzând viață pe o scenă.Consider că un text scris de un dramaturg se înțelege mai bine privindu-l,dacă ai actorii potriviți și regizorul care știe cum să transforme piesa într-un spectacol minunat.

Ursulescu Florin Ciprian: Ai putea scrie o piesa de teatru cu viața virtuală de pe un grup de Facebook? 🙂
Bogdana Gageanu: Probabil că da,dacă aș avea suficiente informații despre cei din grup.

Ursulescu Florin Ciprian: Cum convingi un om care nu citește, sa o facă? Ce lectură i-ai recomanda?
Bogdana Gageanu: L-aș putea convinge spunându-i că lectura te ajută să evadezi.Depinde și de persoană. Sfatul cu evadarea ar fi pentru cineva care se plânge că nu are posibilitate să călătorească. Călătoria cu gândul este pentru oricine.
De exemplu,am citit "Din inima Africii",de Karen Blixen. Acolo poți descoperi obiceiurile diverselor triburi din Africa.

Ursulescu Florin Ciprian: Autori români contemporani citești?
Bogdana Gageanu: Da.Citesc cărți scrise de Irina Binder,Dan Lungu,Petronela Rotar
,Chris Simion.

Ursulescu Florin Ciprian: Cum îți petreci timpul liber, când nu citești?
Bogdana Gageanu: Scriu,merg la spectacole de teatru,la concerte, desenez,merg în  excursii ,
fac fotografii,ascult teatru radiofonic.

Ursulescu Florin Ciprian: Am văzut că îți place să desenezi cu produse de cosmetică? 🤔Sau am înțeles greșit...
Bogdana Gageanu: Da,mi-am descoperit pasiunea asta ciudată.
Ursulescu Florin Ciprian: Bogdana, cum așa? Produsele cosmetice au altă întrebuințare...
Bogdana Gageanu: Am vrut să încerc să desenez și cu altceva decât creioane.Și mi-a venit ideea,gândindu-mă că și fardurile sunt culori.
Georgiana Geo: Ai putea sa ne arăți? Eu tare sunt curioasă.
Bogdana Gageanu:  Poți intra pe pagina de facebook Desene cu farduri și vei vedea. Deocamdată nu sunt multe,dar voi mai face.Îți arăt imediat una.

Ursulescu Florin Ciprian: Ce proiecte  de viitor ai? Ce iti doresti de la viață?
Bogdana Gageanu: Deocamdată îmi doresc mult să-mi văd piesa de teatru montată de o echipă profesionistă.Vreau să continui cu scrisul,atât poezii,cât și piese de teatru. Dacă va fi să încerc ceva nou,probabil voi încerca.Așa m-am apucat și de desenat cu cosmetice și am făcut câteva încercări de a scrie poezie religioasă,sub coordonarea preotului Adrian Blăjuță și a domnului Ovidiu Bișog. Poeziile apar pe site-ul www.ercis.ro.

Ursulescu Florin Ciprian: Ce iubești și ce urăști cel mai mult la  oameni?
Bogdana Gageanu: Iubesc bunătatea și înțelepciunea celor care știe ce să te învețe și mai ales,cum să te învețe. Urăsc răutatea oamenilor și faptul că se fac diferențe de statut social.Este nedrept să vezi că un om cu bani mulți batjocorește un om care are nevoie de ajutor.

Ursulescu Florin Ciprian: Care e locul cel mai frumos pe care l-ai vizitat?
Bogdana Gageanu: Am fost fascinată de Munții Bucegi.Acolo e o atmosferă care te încarcă de energie.

Ursulescu Florin Ciprian: Bogdana, eu îți mulțumesc pentru participarea la provocare și la acest interviu. Îți doresc lecturi plăcute, o viață minunată și multă inspirație!
Te aștept să participi și la alte activități!
Bogdana Gageanu: Și eu îți mulțumesc pentru interviu și cu siguranță, ne vom mai auzi.

Botezatu Mihaela: Felicitări din suflet, Bogdana! ❤️  Ești un om frumos și minunat din toate punctele de vedere! ❤️ Mult succes pe mai departe!
Bogdana Gageanu: Multumesc.Imi pare rau ca nu ai participat la sesiunea de întrebări...

Arcidalia Ghenof: Felicitari si mult succes in continuare!👏👏👏👏
Bogdana Gageanu: Multumesc frumos!

Simona Tănăsescu: Felicitari! 🎉
Bogdana Gageanu:Mulțumesc!



Pentru a descoperi provocări interesante și concursuri cu premii, va rog vizitați grupul  " Cartea - portal pentru suflet"



Comentarii

  1. Felicitari Bogdana! Te-am apreciat mereu pentru staruinta ta, devotamentul si bunatatea ta. Ai raspuns mereu solicitarilor noastre si ne-ai ajutat. Ma bucur mult pentru tine.
    Mult, mult succes si impliniri in viata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Casa mea a fost plină de nesfârșite probleme și mizerie care au dus la divorțul pe care nu mi l-am dorit niciodată cu soțul meu. Totul s-a prăbușit și ne-am dus pe drumuri separate. Am încercat să merg mai departe, dar mi-a fost atât de greu pentru că încă îmi iubeam soțul și fiica mea a plâns mereu dorindu-și tatăl înapoi. Nu am avut de ales decât să caut ajutor, ceea ce m-a determinat să îl contactez pe DR DAWN după ce am văzut atât de multe remarci bune despre munca lui. M-a asigurat că mă împac pe mine și pe soțul meu cu vraja lui de reconciliere pe care a făcut-o. Sunt bucuros să vă spun tuturor că am obținut rezultatul dorit după 2 zile și dragostea și fericirea au fost restabilite și ne-am revenit împreună și cred că va fi pentru totdeauna pentru noi și toate mulțumim lui DR DAWN pentru că a făcut atât de mult pentru a-mi salva familia. . Nu este niciodată prea ocupat să ajute pe cineva. Așa că contactează-l acum dacă și tu ai nevoie de ajutor. e-mail-i acum prin: ( dawnacuna314@gmail.com ) Whatsapp: +3550685677099 / +2349046229159 Acest comentariu de apreciere vine de la Julia Lorenzo.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Monica Ramirez, o scriitoare uimitoare de spionaj și thriller!

Monica Ramirez este una din cele mai apreciate scriitoare de literatură de spionaj și thriller din țară. Fără ezitare, Monica și-a arătat disponibilitatea de a accepta un dialog deschis cu noi și a răspuns întrebărilor indiferent de natura lor. Monica Ramirez (n. 6 iulie 1970) a locuit în SUA, unde a publicat nouă romane. Bucureşteancă, absolventă a Belford University din California, cu o diplomă de Creative Writing, membră a EWA – Espionage Writers of America, și a Romanian Crime Writers Club, a debutat în România cu Asasin La Feminin, primul volum tradus în limba română din seria de spionaj/romance Alina Marinescu, apărut la editura Blue Ink Waters Press din America în ordinea care urmează: The Unwilling Assassin, Whispered Identities, Balance of Power, Beyond Smoke and Shadows, Abyss, Requiem for an Assasin. Editura Boson Books i-a publicat cele două romane istorice de dragoste, Intimate Strangers Affair și Kit Black, precum și thriller-ul Blackout. Au mai apărut în Rom

"Poveste dintr-o sticlă de parfum" de Adrian Petru Stepan

Editura Lebăda Neagră Pagini: 189 Aș putea număra pe degetele de la o mână cărțile care mi-au înmuiat sufletul atât de tare, încât să-mi umezească ochii, iar romanul al lui Adrian este unul dintre ele. Deși este unul de o dimensiune redusă, exact cât o esență de parfum de calitate ce îți face sufletul sa vibreze, romanul a adus o nouă premieră în viața mea din ultimii zece ani. A reușit să mă facă să recitesc întrega poveste la un interval scurt de timp. Firescul se desprinde din stilul acestui autor, iar cuvintele sunt atât de armonioase și frumos îmbinate, că îi dau un farmec aparte, nespus de liniștitor pentru suflet.  Un balsam frumos din tinerețea fiecăruia dintre noi sau un îndemn la aprofundarea unei realități de a cărei valoare nu ești conștient, în general, decât doar după mult timp. "Poveste dintr-o sticlă de parfum" aduce cu sine nostalgia unei tinereți pierdute, o poveste magică de iubire, așa cum este prima iubire din viața unui om, petrecută într-o atmosferă dom

"Vodcă roșie - O dușcă de necurat" de Bogdan Piticariu

  Editura Lebăda Neagră Pagini: 124 Șase povești horror, insolite și frumos concepute, plasate undeva în era comunistă menite nu neapărat să te sperie în așa măsură încât să nu dormi noaptea, ci mai degrabă să îți stârnească zâmbet, m-au fermecat și m-au făcut să citesc cu poftă fiecare narațiune în parte într-un timp foarte scurt. Fiecare poveste luată în parte e o experiență unică ce se inspiră din legende urbane-rurale care au circulat în epoca nu demult apusă a comunismului, în care sărăcia și opreliștile de tot felul, au dus la alternative mai mult sau mai puțin potrivite cu sănătatea mentală și fizică a oamenilor. Vodca roșie este un  substituent pentru băutura dispărută din magazine cu care minerii au inlocuit-o cu un solvent industrial de abataj cu efecte devastatoare. Păluga, o ființă supranaturală își face apariția în comunitate, iar moartea își râde de oameni. Într-o altă poveste, lipsa alimentelor de la un aprozar îl face pe responsabilul de magazin să improvizeze, iar moar