Treceți la conținutul principal

"Din altă viață" de Marius Albert Neguț

Cinci minute am stat cu ochii în gol înainte de a incepe să scriu despre aceasta carte. Prea multe amintiri m-au năpădit, prea multă suferința pe care o credeam îngropată s-a întors. Da, recunosc că în timp ce citeam aceasta carte am și râs de se uitau la mine nedumeriți colegii de muncă. Ei mâncau in pauză de masă, iar eu mă hrăneam cu amintirile autorului care nu erau decât o trambulină spre propriile amintiri. Prea multe coincidențe... Oare așa eram toți crescuți în acele vremuri? Hai sa va spun doar câteva din lucrurile care m-au mirat...
1. Pe fratele meu, îl cheamă Vasilică. 🙂
2. Eu nu înjur nici in ziua de astăzi pentru că am fost educat cu lingura de lemn, iar ocazional cu papucul de casă. De multe ori când mă aflu în trafic, soția compensează cu vârf și îndesat prin "urări de bine", iar eu încep și râd...
3. Pierdeam nopți întregi citind romane procurate in cele mai ciudate feluri, iar dimineața mergeam la școală. Nu eram un elev strălucit și...culmea, mereu ii spuneau profesorii tatălui meu că sunt "brânză bună în burduf de câine"...
4. Fotbal jucam toată ziua într-o parcare aproape goală și mai mereu ne împărțeam in două echipe: Steaua și Dinamo! Eu, m-am născut cu sânge de dinamovist, deși toată familia mea e stelistă, deci normal că îmi dădeam viață pe teren să câștig... Dar nu despre amintirile mele trebuie sa vorbim...
 Am simțit sinceritatea autorului și bucuria reîntoarcerii in timp prin aceste rânduri, iar eu m-am bucurat alaturi de el. Am fost și eu la țară și eram privit cu suspiciune pentru că veneam de la oraș... Îmi amintesc că odată mergeam cu "camionul" ( o căruță trasă de cai cu roti de cauciuc) după lemne în pădure alături de unchiul și verii mei, iar în spatele nostru o căruță ca vai de ea, cu roți de lemn și trasă de o gloabă se chinuia să ne ajungă doar să mă întrebe pe mine de-al cui sunt... Dar, iar incep eu cu cu poveștile mele...
Trebuie să îi mulțumesc lui Marius pentru că m-am întors cu ochii amintirii spre copilărie. Ei bine, asta face acest roman! Te face să îți amintești propria copilărie, iar tot ce a povestit autorul aici mi-a lăsat impresia că este veridic. Este ca o terapie pentru a-ți evalua identitatea. Ceea ce ai trăit în copilărie te reprezintă ca adult.
Romanul surprinde copilăria autorului încă de la începuturi și o prezintă așa cum a fost, adică cu sărăcie și necazuri, însă plină de bucuria specifica vârstei. Îi cunoaștem familia, strada ( recunosc că am căutat pe google maps!) si prietenii. Faptele evocate sunt preponderent amuzante, așa că este o lectură plăcută și nici nu realizezi când ai ajuns cu regret la final.
Sincer, ultima parte nu prea mi-a plăcut... Poate pentru că Marius era deja puțin mai mare și avea alte preocupări, însă sunt foarte curios sa aflu ce a făcut mai departe...
Recomand acest roman nu numai pentru că mi-a stârnit cu adevărat râsul prin situațiile amuzante evocate, ci și pentru că îți oferă posibilitatea de a te regăsi.
Cu siguranță este un roman altfel si chiar merită cumpărat și citit.


 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Monica Ramirez, o scriitoare uimitoare de spionaj și thriller!

Monica Ramirez este una din cele mai apreciate scriitoare de literatură de spionaj și thriller din țară. Fără ezitare, Monica și-a arătat disponibilitatea de a accepta un dialog deschis cu noi și a răspuns întrebărilor indiferent de natura lor. Monica Ramirez (n. 6 iulie 1970) a locuit în SUA, unde a publicat nouă romane. Bucureşteancă, absolventă a Belford University din California, cu o diplomă de Creative Writing, membră a EWA – Espionage Writers of America, și a Romanian Crime Writers Club, a debutat în România cu Asasin La Feminin, primul volum tradus în limba română din seria de spionaj/romance Alina Marinescu, apărut la editura Blue Ink Waters Press din America în ordinea care urmează: The Unwilling Assassin, Whispered Identities, Balance of Power, Beyond Smoke and Shadows, Abyss, Requiem for an Assasin. Editura Boson Books i-a publicat cele două romane istorice de dragoste, Intimate Strangers Affair și Kit Black, precum și thriller-ul Blackout. Au mai apărut în Rom

"Poveste dintr-o sticlă de parfum" de Adrian Petru Stepan

Editura Lebăda Neagră Pagini: 189 Aș putea număra pe degetele de la o mână cărțile care mi-au înmuiat sufletul atât de tare, încât să-mi umezească ochii, iar romanul al lui Adrian este unul dintre ele. Deși este unul de o dimensiune redusă, exact cât o esență de parfum de calitate ce îți face sufletul sa vibreze, romanul a adus o nouă premieră în viața mea din ultimii zece ani. A reușit să mă facă să recitesc întrega poveste la un interval scurt de timp. Firescul se desprinde din stilul acestui autor, iar cuvintele sunt atât de armonioase și frumos îmbinate, că îi dau un farmec aparte, nespus de liniștitor pentru suflet.  Un balsam frumos din tinerețea fiecăruia dintre noi sau un îndemn la aprofundarea unei realități de a cărei valoare nu ești conștient, în general, decât doar după mult timp. "Poveste dintr-o sticlă de parfum" aduce cu sine nostalgia unei tinereți pierdute, o poveste magică de iubire, așa cum este prima iubire din viața unui om, petrecută într-o atmosferă dom

"Vodcă roșie - O dușcă de necurat" de Bogdan Piticariu

  Editura Lebăda Neagră Pagini: 124 Șase povești horror, insolite și frumos concepute, plasate undeva în era comunistă menite nu neapărat să te sperie în așa măsură încât să nu dormi noaptea, ci mai degrabă să îți stârnească zâmbet, m-au fermecat și m-au făcut să citesc cu poftă fiecare narațiune în parte într-un timp foarte scurt. Fiecare poveste luată în parte e o experiență unică ce se inspiră din legende urbane-rurale care au circulat în epoca nu demult apusă a comunismului, în care sărăcia și opreliștile de tot felul, au dus la alternative mai mult sau mai puțin potrivite cu sănătatea mentală și fizică a oamenilor. Vodca roșie este un  substituent pentru băutura dispărută din magazine cu care minerii au inlocuit-o cu un solvent industrial de abataj cu efecte devastatoare. Păluga, o ființă supranaturală își face apariția în comunitate, iar moartea își râde de oameni. Într-o altă poveste, lipsa alimentelor de la un aprozar îl face pe responsabilul de magazin să improvizeze, iar moar