Treceți la conținutul principal

Interviu de 10 cu Cecilia Carmen Sâna!

 



Cu această rubrică mă întorc în forță printre voi, cititori și scriitori!🙂

Dacă vedeți că am citit o carte și i-am acordat nota maximă, atunci scriitorul contemporan va fi luat la întrebări...🙃

 De această dată voi adresa 10 întrebări autorului pe care "l-am citit" și l-am apreciat cu nota maximă!

 Normal că mă voi lega de cartea citită, dar nu vor lipsi și întrebările care sa ne facă cunoscut un scriitor talentat.

Astăzi vă voi prezenta autoarea Cecilia Carmen Sâna care m-a fermecat cu un roman pe care l-am asemuit cu Game of Thorns! 

Fără să exagerez!

Mulțumesc!

1. Ce ne puteți spune despre dumneavoastră? Ați mai publicat? Ce iubiți cel mai mult în această viață?

Cecilia Carmen Sâna:

Despre mine... Ce aş putea oare să spun ? Că-mi place să scriu. Atunci când creionez personaje, trasez destine, mă simt în elementul meu. Acolo e lumea în care mă simt cu adevărat liberă. Am mai publicat sub pseudonim, aşa că înţelegeţi de ce nu pot divulga titlurile cărţilor. Poate, cândva...


2. De ce ați ales să scrieți un astfel de roman? V-ați inspirat din Game of Thorns de George R. R. Martin

Cecilia C. S. :Am văzut doar ecranizarea după cartea mai sus amintită. Şi mi-a plăcut. Cei care vor citi “În Umbra tronurilor”, scrisă de mine, vor înţelege că nu există asemănări. Ba chiar, multe diferenţe. Totul este rod al imaginaţiei mele, de la numele ales personajelor, până la lumea în care-şi desfăşoară ele jocul. Mi-am dorit să scriu o carte care să aibă de toate: iubire, ură, desnadejde, speranţă, furie, blândeţe, răzbunare, iertare. Pentru asta am avut nevoie de un număr mare de personaje, prinse în pânza de păianjen a unei acţiuni pe multe planuri. Am vrut să creionez caractere. Cititorii sunt cei care vor spune dacă am reuşit sau nu.


 3.Cum ați reușit să creați atât de multe personaje cu personalități atât de bine conturate? Cum ați ales numele lor? 

Cecilia C. S. : Am scris cele patru volume pe parcursul a cinci luni. Asta la finalul a doi ani în care am făcut planuri, am construit în mintea mea personaje, destine, intrigi A fost ca un taifun care mă purta în voia lui. Scriam zilnic şi nu puţin, cu harta pe masă şi cu un notes plin cu notiţe despre personaje şi acţiunile lor. Pentru o vreme, a părut că nu existam decât eu şi cărţile care prindeau viaţa în mintea şi mâinile mele tastând. Cred că vă va face să zâmbiţi următoarea destanuire. Nu mi-a plăcut genul fantasy şi am zis că nu voi scrie niciodată în acest gen. Şi într-o zi, am zis de ce nu? Şi am început să scriu. Rezultatul sunt cele patru volume ale seriei “În umbra tronurilor”. N-a fost dificil să creionez personajele pentru că aceste caractere există printre noi. N-am făcut altceva decât să le scot în evidenţă, atribuindu-le o viaţă într-o poveste cu multe, multe ramuri. Numele ? De la numele regatelor la numele personajelor, sunt toate inventate. Posibil, nu zic nu, în vreo tară, undeva, să existe şi unul din numele ales de mine, dar în mod cert n-am căutat nume, denumiri, doar în mintea mea, nici unde altundeva.


4. Timia... Cum v-a venit ideea să o băgați în patul tatălui său? De departe mi se pare personajul cel mai bine conturat. De ce ați creat-o astfel? Își va îndeplini visul?  

Cecilia C. S. : După ce veţi citi şi celelalte volume, veţi vedea că nu doar Timia este atent conturată. Sunt foarte multe personaje complexe. În Timia am văzut femeia capabilă de orice. Am făcut-o frumoasă şi rea. E genul de femeie căreia nu-i pasă ce preţ trebuie să plătească. De aici grotescul unei relaţii incestuoase cu tatăl ei, un om slab, instinctual.


5. Întâlniți în avion un om a cărui părere contează în lumea cărților! Cum îl convingeți sa "vă citească" ? 

Cecilia C. S. : Cred că i-aş da o listă cu autori romani contemporani şi l-aş îndemna să-i citească. Printre ei mi-aş strecura numele. Hm! Nu-i prea frumos ce am spus, dar cred că aşa aş face.


6. Prin situația nefericită a Zoraliei am simțit ura dumneavoastră față de violatori și compasiunea pentru biata nefericită... Felul în care alege pedeapsa asupra lor, considerați că s-ar putea aplica in zilele noastre?

Cecilia C. S. : Da. Zoralia este femeia care le răzbună pe femeile a căror traumă nu se va vindeca niciodată. Zoralia e o justiţiară. Trebuia să existe în cartea mea şi o astfel de femeie. Dacă şi în ziua de azi ar fi bine aplicate astfel de pedepse ? Pentru astfel de caractere mizerabile, categoric da.


7. În următoare volume ne putem așteapta la moartea unor personaje importante? 


Cecilia C. S. : Sunt câteva personaje care se sting. Dar povestea lor continuă prin cei care le urmează. Moartea nu-i ocoleşte nici măcar pe eroii unei cărţi. Viaţa lor însă, e cartea în sine.


8. Ce părere aveți despre o eventuală ecranizare? Eu unul mi-aș dori foarte mult... 

Cecilia C. S. : Lăsaţi-mă să fiu lipsită de modestie. Ştiu că o ecranizare ar avea un mare succes. Vom încerca traducerea cărţii în limba engleză şi pubicarea în edituri din străinătate. Poate acolo, cineva, cumva, cândva.


9. În cât timp ați scris acest volum atât de complex? 

Cecilia C. S. : L-am gândit vreme de doi ani, apoi, în cinci luni l-am concretizat. Cinci luni. Cum am mai spus a fost ca un taifun, că o nebunie care m-a cuprins şi m-a împins zilnic, testându-mi parcă, puterea. Când am pus punct celui de-al patrulea volum, eram atât de îndrăgostită de personajele mele, încât le-am promis că poate cândva mă voi întoarce la ele. Să văd ce au făcut cu viaţa lor, ce fac urmaşii lor, care au învins şi care au fost învinşi.


10. Ce fel de cărți citiți? Cine este autorul preferat? 

Cecilia C. S. : Am citit mult şi încă citesc. Am avut perioade în care am fost selectivă. Au alternat cu perioade în care citeam tot ce-mi cădea în mână. Acum citesc mai puţin pentru că evadez în scris. Am în minte şi-n suflet idei care, vreau să prindă contur. E ca o ardere interioară care se domoleşte doar atunci când scriu. Nu o să spun un autor preferat pentru că aş nedreptăţi, cu siguranţă, alţii care mi-au plăcut la fel de mult. Acum, tot ce-mi doresc, este să scriu. Am câteva cărţi trimise la edituri şi aşteaptă. Voi scrie altele şi voi aştepta.

Vă mulțumesc pentru timpul acordat!🙃

Comentarii

  1. Felicitări pentru interviu!

    RăspundețiȘtergere
  2. FELICITARI, MULT SUCCES .

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitari amandorura si mult succes in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  4. Casa mea a fost plină de nesfârșite probleme și mizerie care au dus la divorțul pe care nu mi l-am dorit niciodată cu soțul meu. Totul s-a prăbușit și ne-am dus pe drumuri separate. Am încercat să merg mai departe, dar mi-a fost atât de greu pentru că încă îmi iubeam soțul și fiica mea a plâns mereu dorindu-și tatăl înapoi. Nu am avut de ales decât să caut ajutor, ceea ce m-a determinat să îl contactez pe DR DAWN după ce am văzut atât de multe remarci bune despre munca lui. M-a asigurat că mă împac pe mine și pe soțul meu cu vraja lui de reconciliere pe care a făcut-o. Sunt bucuros să vă spun tuturor că am obținut rezultatul dorit după 2 zile și dragostea și fericirea au fost restabilite și ne-am revenit împreună și cred că va fi pentru totdeauna pentru noi și toate mulțumim lui DR DAWN pentru că a făcut atât de mult pentru a-mi salva familia. . Nu este niciodată prea ocupat să ajute pe cineva. Așa că contactează-l acum dacă și tu ai nevoie de ajutor. e-mail-i acum prin: ( dawnacuna314@gmail.com ) Whatsapp: +3550685677099 / +2349046229159 Acest comentariu de apreciere vine de la Julia Lorenzo.

    RăspundețiȘtergere
  5. Salutare tuturor, sunt JENNIFER COLEMAN din Bronx New York SUA. Vreau ca toată lumea să știe cât de recunoscător sunt pentru că mi-am restabilit căsnicia cu ajutorul vrăjitorului Dr. DAWN. Este superb și unic, l-am cunoscut online și i-am spus despre problemele mele și apoi a făcut o vrajă de dragoste care l-a adus pe soțul meu înapoi la mine după ce a înșelat și a vrut să divorțeze după 3 ani de căsnicie. Dr. DAWN este aici pentru a vă răspunde problemelor relaționale și altor activități umane, cum ar fi:
    1. Aducerea unui fost iubit înapoi la tine.
    2. Vrăjiți pentru a câștiga la loterie.
    3. Vindecă tot felul de boli umane.
    4. A făcut o vrajă pentru a găsi un loc de muncă bun, cu venituri mari.
    5. A făcut o vrajă pentru sarcină (fertilitatea viermilor)
    6. Aruncă o vrajă de promovare la locul tău de muncă.
    7. A aruncat o vrajă de protecție etc.
    Contactați-l direct pe WhatsApp la numărul: +2349046229159
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Monica Ramirez, o scriitoare uimitoare de spionaj și thriller!

Monica Ramirez este una din cele mai apreciate scriitoare de literatură de spionaj și thriller din țară. Fără ezitare, Monica și-a arătat disponibilitatea de a accepta un dialog deschis cu noi și a răspuns întrebărilor indiferent de natura lor. Monica Ramirez (n. 6 iulie 1970) a locuit în SUA, unde a publicat nouă romane. Bucureşteancă, absolventă a Belford University din California, cu o diplomă de Creative Writing, membră a EWA – Espionage Writers of America, și a Romanian Crime Writers Club, a debutat în România cu Asasin La Feminin, primul volum tradus în limba română din seria de spionaj/romance Alina Marinescu, apărut la editura Blue Ink Waters Press din America în ordinea care urmează: The Unwilling Assassin, Whispered Identities, Balance of Power, Beyond Smoke and Shadows, Abyss, Requiem for an Assasin. Editura Boson Books i-a publicat cele două romane istorice de dragoste, Intimate Strangers Affair și Kit Black, precum și thriller-ul Blackout. Au mai apărut în Rom

"Poveste dintr-o sticlă de parfum" de Adrian Petru Stepan

Editura Lebăda Neagră Pagini: 189 Aș putea număra pe degetele de la o mână cărțile care mi-au înmuiat sufletul atât de tare, încât să-mi umezească ochii, iar romanul al lui Adrian este unul dintre ele. Deși este unul de o dimensiune redusă, exact cât o esență de parfum de calitate ce îți face sufletul sa vibreze, romanul a adus o nouă premieră în viața mea din ultimii zece ani. A reușit să mă facă să recitesc întrega poveste la un interval scurt de timp. Firescul se desprinde din stilul acestui autor, iar cuvintele sunt atât de armonioase și frumos îmbinate, că îi dau un farmec aparte, nespus de liniștitor pentru suflet.  Un balsam frumos din tinerețea fiecăruia dintre noi sau un îndemn la aprofundarea unei realități de a cărei valoare nu ești conștient, în general, decât doar după mult timp. "Poveste dintr-o sticlă de parfum" aduce cu sine nostalgia unei tinereți pierdute, o poveste magică de iubire, așa cum este prima iubire din viața unui om, petrecută într-o atmosferă dom

"Vodcă roșie - O dușcă de necurat" de Bogdan Piticariu

  Editura Lebăda Neagră Pagini: 124 Șase povești horror, insolite și frumos concepute, plasate undeva în era comunistă menite nu neapărat să te sperie în așa măsură încât să nu dormi noaptea, ci mai degrabă să îți stârnească zâmbet, m-au fermecat și m-au făcut să citesc cu poftă fiecare narațiune în parte într-un timp foarte scurt. Fiecare poveste luată în parte e o experiență unică ce se inspiră din legende urbane-rurale care au circulat în epoca nu demult apusă a comunismului, în care sărăcia și opreliștile de tot felul, au dus la alternative mai mult sau mai puțin potrivite cu sănătatea mentală și fizică a oamenilor. Vodca roșie este un  substituent pentru băutura dispărută din magazine cu care minerii au inlocuit-o cu un solvent industrial de abataj cu efecte devastatoare. Păluga, o ființă supranaturală își face apariția în comunitate, iar moartea își râde de oameni. Într-o altă poveste, lipsa alimentelor de la un aprozar îl face pe responsabilul de magazin să improvizeze, iar moar