Treceți la conținutul principal

Ultimul meteorolog de Mugur Ioniță

  

Editura Lebăda Neagră

Romanul se poate comanda aici

Pagini: 237

Acesta este un roman fascinat, scris de un om din care se simte dragostea pentru cer, pasiunea pentru înălțimi și dorința de a înțelege natura care nu ne lasă de izbește și ne oferă indicii a ceea ce va urma sa se petreacă în viitorul apropiat.

Lăsați totul deoparte și priviți cerul! Nu e greu, mai ales că este minunat! Fiecare nor pe care îl vedeți are o denumire, iar dacă cerul este senin... Nu este doar senin și atât! El se măsoară cu cianometrul care stabilește cantitatea de particule în suspensie și vaporii de apă... Interesant, nu?

Acestă carte m-a relaxat, mi-a dat o stare de liniște și m-a făcut sa privesc cu și mai multă atenție cerul... Mereu am fost fermecat de vreme, mai ales că ploaia este magică pentru mine, iar uneori în copilărie credeam ca o pot controla prin "Luceafărul " eminescian. Dacă îmi doream neapărat să merg afară la joacă, deși ploaia bătea furioasă în geam, îmi așezam volumul de poezii pe pervaz și...citeam. Când terminam poezia, câteva raze de soare, mereu străpungeau norii întunecați.

În acest roman îl cunoaștem pe Pavel, un om prin ochii căruia cerul se oglindește cu magie și care mereu îl cheamă spre înălțimi. Deși inițial și-a dorit să fie ofițer de aviație, destinul prin mâna psihologului îl îndeamnă spre meteorologia aviatică. Prea era cu sufletul impregnat de cer...

Luna este fata care îi este hărăzită de destin, însă lucrurile nu stau chiar așa în epoca modernă... Cei doi sunt asemeni celor două stele din oiștea carului mare, Alcor și Mizar. Doar unul este în văzul lumii și cunoaște succesul, pe când celalalt ajunge de dragul pasiunii pentru meteorologie pe alt continent sau rătăcește în căutarea fenomenelor fantastice ale naturii. 

Romanul ne expune pe lângă acestă frumoasă poveste de dragoste și meseria de meteorolog cu tot ce înseamnă ea. Sincer vă spun că până la acest roman nu m-am gândit niciodată serios la importanța unui om care poate stabili o prognoză meteo și la impactul pe care îl are vremea asupra activității noastre. E o meserie frumoasă și din păcate fără viitor pentru că în ziua de astăzi totul este modernizat, iar munca omului este înlocuită de computere, senzori și sateliți cu nivel de performanță ridicat. 

Totuși, Pavel demonstrează că omul nu poate fi înlocuit și reușește o prognoză incredibilă, care zguduie întreaga lume, deși nimeni nu l-a luat în serios... Da! Viața de meteorolog nu înseamnă doar succes... În acest roman suntem alături de erou și în clipele grele ale vieții... 

Mi-a plăcut acest roman nu doar pentru subiectul abordat, ci și pentru că fără să îmi dau seama autorul mi-a oferit câteva noțiuni tehnice despre meteorologie. Are puțină fantezie, dragoste, repere turistice, relaxare... Curând voi merge la Șiria să vizitez, dacă se poate, stația meteorologică unde a lucrat Pavel și mai ales biserica din zonă cu acea frumoasă prezentare a picturii din interior...

Romanul este dedicat meteorologilor care aproape că au dispărut. E puțin trist, însă consider că niciodată omul nu va putea fi înlocuit sută la sută de computer pentru că acesta nu are suflet, iar viața este imprevizibilă. Uneori e nevoie pe lângă cunoștințele tehnice, de sentiment și credință pentru ca o prognoză sa fie exactă... 


Comentarii

  1. Casa mea a fost plină de nesfârșite probleme și mizerie care au dus la divorțul pe care nu mi l-am dorit niciodată cu soțul meu. Totul s-a prăbușit și ne-am dus pe drumuri separate. Am încercat să merg mai departe, dar mi-a fost atât de greu pentru că încă îmi iubeam soțul și fiica mea a plâns mereu dorindu-și tatăl înapoi. Nu am avut de ales decât să caut ajutor, ceea ce m-a determinat să îl contactez pe DR DAWN după ce am văzut atât de multe remarci bune despre munca lui. M-a asigurat că mă împac pe mine și pe soțul meu cu vraja lui de reconciliere pe care a făcut-o. Sunt bucuros să vă spun tuturor că am obținut rezultatul dorit după 2 zile și dragostea și fericirea au fost restabilite și ne-am revenit împreună și cred că va fi pentru totdeauna pentru noi și toate mulțumim lui DR DAWN pentru că a făcut atât de mult pentru a-mi salva familia. . Nu este niciodată prea ocupat să ajute pe cineva. Așa că contactează-l acum dacă și tu ai nevoie de ajutor. e-mail-i acum prin: ( dawnacuna314@gmail.com ) Whatsapp: +3550685677099 / +2349046229159 Acest comentariu de apreciere vine de la Julia Lorenzo.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Monica Ramirez, o scriitoare uimitoare de spionaj și thriller!

Monica Ramirez este una din cele mai apreciate scriitoare de literatură de spionaj și thriller din țară. Fără ezitare, Monica și-a arătat disponibilitatea de a accepta un dialog deschis cu noi și a răspuns întrebărilor indiferent de natura lor. Monica Ramirez (n. 6 iulie 1970) a locuit în SUA, unde a publicat nouă romane. Bucureşteancă, absolventă a Belford University din California, cu o diplomă de Creative Writing, membră a EWA – Espionage Writers of America, și a Romanian Crime Writers Club, a debutat în România cu Asasin La Feminin, primul volum tradus în limba română din seria de spionaj/romance Alina Marinescu, apărut la editura Blue Ink Waters Press din America în ordinea care urmează: The Unwilling Assassin, Whispered Identities, Balance of Power, Beyond Smoke and Shadows, Abyss, Requiem for an Assasin. Editura Boson Books i-a publicat cele două romane istorice de dragoste, Intimate Strangers Affair și Kit Black, precum și thriller-ul Blackout. Au mai apărut în Rom

"Poveste dintr-o sticlă de parfum" de Adrian Petru Stepan

Editura Lebăda Neagră Pagini: 189 Aș putea număra pe degetele de la o mână cărțile care mi-au înmuiat sufletul atât de tare, încât să-mi umezească ochii, iar romanul al lui Adrian este unul dintre ele. Deși este unul de o dimensiune redusă, exact cât o esență de parfum de calitate ce îți face sufletul sa vibreze, romanul a adus o nouă premieră în viața mea din ultimii zece ani. A reușit să mă facă să recitesc întrega poveste la un interval scurt de timp. Firescul se desprinde din stilul acestui autor, iar cuvintele sunt atât de armonioase și frumos îmbinate, că îi dau un farmec aparte, nespus de liniștitor pentru suflet.  Un balsam frumos din tinerețea fiecăruia dintre noi sau un îndemn la aprofundarea unei realități de a cărei valoare nu ești conștient, în general, decât doar după mult timp. "Poveste dintr-o sticlă de parfum" aduce cu sine nostalgia unei tinereți pierdute, o poveste magică de iubire, așa cum este prima iubire din viața unui om, petrecută într-o atmosferă dom

"Vodcă roșie - O dușcă de necurat" de Bogdan Piticariu

  Editura Lebăda Neagră Pagini: 124 Șase povești horror, insolite și frumos concepute, plasate undeva în era comunistă menite nu neapărat să te sperie în așa măsură încât să nu dormi noaptea, ci mai degrabă să îți stârnească zâmbet, m-au fermecat și m-au făcut să citesc cu poftă fiecare narațiune în parte într-un timp foarte scurt. Fiecare poveste luată în parte e o experiență unică ce se inspiră din legende urbane-rurale care au circulat în epoca nu demult apusă a comunismului, în care sărăcia și opreliștile de tot felul, au dus la alternative mai mult sau mai puțin potrivite cu sănătatea mentală și fizică a oamenilor. Vodca roșie este un  substituent pentru băutura dispărută din magazine cu care minerii au inlocuit-o cu un solvent industrial de abataj cu efecte devastatoare. Păluga, o ființă supranaturală își face apariția în comunitate, iar moartea își râde de oameni. Într-o altă poveste, lipsa alimentelor de la un aprozar îl face pe responsabilul de magazin să improvizeze, iar moar