Treceți la conținutul principal

Xanax de Liviu Iancu

 


Pagini : 503

Editura Trei


Inițial am crezut că voi citi o carte despre droguri, dependență și decădere, însă m-am înșelat teribil. Am citit o carte despre viața așa cum este ea. O sintetizare perfectă a ceea ce suntem. O poveste ce ar putea fi a oricui, cu o serie de episoade extrase din realitate, fie din viața personală, fie din cea a persoanelor publice cu care a intrat în contact prin meseria de jurnalist. Liviu Iancu spunea într-un interviu că 97 % din acest roman coincide cu realitatea, așa că nu ai cum sa nu simți asta. Pur și simplu poți considera această carte ca fiind ultima suflare melodioasă din cântecul unei frumoase lebede. Îți pătrunde în suflet și reverberează acolo timp îndelungat. Parcă vezi altfel viața după o astfel de lectură.

 Chiar și structura romanului este de așa natură, încât cuprinde perioadele esențiale din viața noastră. Tinerețea - frumoasă, nebună și comică. Maturitatea - cu implicarea totală în carieră și crudele escapade menite să dezamorseze frustrări și deziluzii. Înțelepciunea - apropierea morții, conștientizarea adevăratelor valori și de ce nu? Dumnezeu. Această ultimă parte m-a șocat și m-a pus mult pe gânduri asupra adevăratului sens al vieții.

Cartea este scrisă cu un talent uriaș, și nu de puține ori am recitit inspiratele și originalele comparații: 

"Lăsase o dâră albicioasă în formă de spermatozoid, în timp ce se târa vlăguit pe crupa vânătă a cerului ca un tăune pe curul unui cal. Motoarele îi șuierau cu sincope, asemeni unei inimi care bate aiurea." 

De obicei nu râd așa ușor la cărțile pe care le citesc, însă la poveștile lui Liviu nu m-am putut opri... Râdeam în hohote printre colegii de la muncă care mă priveau ciudat. Am citit acest roman pe unde am apucat! La muncă, la toaletă, în autobuz! Fiecare clipa liberă trebuia să mă ducă în lumea lui Liviu... 

Când autorul a intrat în amănuntele din viața de jurnalist și ne povestea picanterii din viața mondenă, inevitabil am încercat să ghicesc numele persoanelor publice cu care intrase în contact. La o parte am reușit, iar la celelalte, nu mi-a a fost greu, mai ales că am fost "ajutat". "Blonda" de la turism - Elena Udrea, "Mustăciosul" - Ion Țiriac, etc...

Totuși, probabil că vă veți întreba de ce și-a numit acest roman "Xanax" dacă e o carte despre viață? Ei bine... Are legătură cu teama lui Liviu de a zbura cu avionul. Fiind jurnalist de turism, trebuia să călătorească prin diferite colțuri ale lumii, iar singurul tratament pe care l-a primit de la un psiholog a fost... Xanax! 

În acest roman, xanax-ul este simbolul a ceea ce ne ajută să trecem mai ușor prin viață, greutăți sau dezamăgiri. Poate fi iubirea, familia, alcoolul sau Dumnezeu. Singuri nu putem înfrunta durerea fiecărei zile. 

Nu pot încheia fără să îmi exprim regretul pentru moartea unui om pe care, în mod ciudat, l-am cunoscut după ce a încetat să existe. Poate că Liviu Iancu nu a fost un om extraordinar, însă a avut talentul și inspirația de a lăsa o parte din sufletul său printre aceste pagini... 

Recomand acest roman, însă nu înainte de a vă avertiza că limbajul autorului nu este unul foarte convențional.


Comentarii

  1. Salutare tuturor, sunt JENNIFER COLEMAN din Bronx New York SUA. Vreau ca toată lumea să știe cât de recunoscător sunt pentru că mi-am restabilit căsnicia cu ajutorul vrăjitorului Dr. DAWN. Este superb și unic, l-am cunoscut online și i-am spus despre problemele mele și apoi a făcut o vrajă de dragoste care l-a adus pe soțul meu înapoi la mine după ce a înșelat și a vrut să divorțeze după 3 ani de căsnicie. Dr. DAWN este aici pentru a vă răspunde problemelor relaționale și altor activități umane, cum ar fi:
    1. Aducerea unui fost iubit înapoi la tine.
    2. Vrăjiți pentru a câștiga la loterie.
    3. Vindecă tot felul de boli umane.
    4. A făcut o vrajă pentru a găsi un loc de muncă bun, cu venituri mari.
    5. A făcut o vrajă pentru sarcină (fertilitatea viermilor)
    6. Aruncă o vrajă de promovare la locul tău de muncă.
    7. A aruncat o vrajă de protecție etc.
    Contactați-l direct pe WhatsApp la numărul: +2349046229159
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest lucru a funcționat cu adevărat și sunt mândru să mărturisesc despre asta. Am văzut o postare despre cum o doamnă și-a recuperat bărbatul de DR AJAYI. El a ajutat-o ​​să-și recapete fostul soț. Soția mea a divorțat de mine acum 1 an pentru a trăi cu un alt bărbat și am încercat să renunț la ea, dar nu am reușit, așa că încerc să fac multe lucruri pentru a o recupera și ea refuză să se întoarcă la mine. Am vizitat într-o zi un forum pentru sfaturi pentru a o recupera înapoi și acolo am văzut o doamnă care depunea mărturie despre modul în care DR AJAYI a ajutat-o ​​să-și recupereze bărbatul după ce a fost legat cu o vrajă de o altă femeie și DR AJAYI a fost cea care a ajutat-o. . Deși nu am crezut niciodată în munca spirituală, l-am încercat fără tragere de inimă pentru că eram disperată. I-am explicat problemele mele, spre cea mai mare surpriză a mea DR AJAY m-a ajutat să-mi aduc femeia înapoi după o săptămână și acum relația mea este acum perfectă așa cum mi-a promis. Recuperarea permanentă a fostului tău înseamnă nu numai că aduc înapoi pe cineva pe care-l iubești, dar, de asemenea, va uni sentimentul iubitului tău de a fi la fel de fericit cu acea persoană. Femeia mea acum mă tratează ca pe un rege și spune mereu că mă iubește tot timpul. Dacă treceți prin dificultăți în relația voastră, DR AJAYI vă poate ajuta la rezolvarea problemelor conjugale, CONTACTATE-L PRIN EMAIL:drajayi1990@gmail.com sau WhatsApp SAU numărul Viber +2347084887094

    RăspundețiȘtergere
  3. Ești o femeie care caută fructul pântecului, vrei să auzi vocile copiilor din casa ta, dar nu ai reușit să rămâi însărcinată, nu te mai îngrijorează pentru că dr. Ajayi te va ajuta să ai un copil al tău, mă confruntam situație similară când un bărbat mărturisește cum marele vrăjitor Dr. Ajayi l-a ajutat să-și recapete iubita soție înapoi acasă după 9 luni de separare, l-am contactat pe Dr. Ajayi i-a explicat starea mea, mi-a spus să nu mai plâng și mi-a pregătit o ierburi. băutură pentru mine pe care am luat-o și în trei luni am fost însărcinată cu gemeni, acum sunt o mamă mândră. contactați Dr. Ajayi vrăjitorul pentru orice situație de viață. El este un om bun. Viber sau WhatsApp: +2347084887094 sau e-mail:drajayi1990@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu pot să cred că voodoo a crescut în măsura în care îl poți folosi pentru a câștiga la loterie. Am văzut un comentariu online al unui vrăjitor numit Dr Ajayi care m-a ajutat cu un voodoo care m-a făcut să câștig la loteria Powerball de 450.000 USD. Mi-a mai spus că dacă m-aș fi dus pe milioane aș fi câștigat și eu. Dar problema a fost că poți folosi vraja o singură dată, ceea ce înseamnă că nu există a doua șansă de a juca de două ori, deoarece este împotriva voodoo-ului spus de omul spiritual. Am fost atât de recunoscător pentru că acest lucru nu credeam că va funcționa vreodată, dar astăzi am putut să-mi plătesc datoriile. Dr Ajayi este un om spiritual puternic care vă poate ajuta să rezolvați orice fel de problemă de viață pe care o întâmpinați, fie ea fizică sau spirituală, vă puteți baza în totalitate pe Dr. Ajayi. îl puteți contacta pe Whatsapp / Viber: +2347084887094 sau trimiteți un e-mail:drajayi1990@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  5. Soțul meu m-a lăsat să fiu cu o altă femeie după 8 ani de căsnicie, a călătorit pentru o călătorie de afaceri și nu a vrut să se întoarcă acasă din nou pentru a fi cu familia lui, am căutat ajutor când am dat de Dr Ajayi, o vrajă puternică turnător. I-am explicat situația mea și s-a dezvăluit că soțul meu a fost vrăjit de cealaltă femeie, de aceea a uitat de acasă, doctorul Ajayi a făcut o vrajă și soțul meu a fost eliberat din robie și sunt fericit că s-a întors acasă. după 3 ani de separare, dacă aveți nevoie de orice fel de ajutor, nu ezitați să îl contactați pe dr. Ajayi pe whatsapp / Viber: +2347084887094 sau trimiteți un e-mail:drajayi1990@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  6. Bună seara, citeam câteva articole când am dat peste un comentariu despre un puternic vrăjitor numit Dr Ajayi, treceam printr-o durere emoțională urâtă pentru că soțul meu nu mai are timp pentru mine, vorbind mereu despre muncă atunci când se bucură afară. el însuși cu alte femei, doctorul Ajayi mi-a făcut o vrajă de dragoste și, de atunci, soțul meu nu se poate descurca fără să folosească întotdeauna orice ocazie pe care o are pentru a le dovedi altora că mă iubește, îi sunt recunoscător doctorului Ajayi pentru vraja puternică pentru vraja de dragoste pe care mi-a făcut-o, dacă treci prin momente grele în relația ta și vrei o soluție de durată, îți recomand Dr Ajayi pentru că am beneficiat de el. Nu fi timid pentru că este foarte confidențial și orice ai discuta cu el este sigur. Puteți contacta Dr. Ajayi pe Whatsapp: +2347084887094 sau trimiteți un e-mail: drajayi1990@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  7. Am găsit o mărturie online, care pare atât de imposibil, modul în care Dr. Robbinson și-a ajutat-o ​​pe doamna Vanessa să-și recupereze soțul după 4 ani de probleme maritale, l-am contactat pe Dr. Robbinson pentru că căsătoria mea are probleme similare cu mărturia pe care o jur online, soțul meu m-a lăsat fără un cuvânt iar Dr Robbinson mi-a promis că în mai puțin de 7 zile soțul meu se va întoarce la mine și am făcut tot ce mi-a cerut și ritualurile necesare, spre cea mai mare surpriză, după 5 zile de contact cu Dr. Robbinson, soțul meu, care refuzase să Vorbește cu mine chiar și la telefon a coborât, la mine acasă mi-a spus că îmi pare foarte rău că te-am făcut să treci prin dureri (acea au fost exact cuvintele lui) acum trăim fericiți împreună, dacă ai probleme conjugale de orice fel. vă va sfătui să-l contactați pentru mărturiile dvs. el vindecă și boli mortale așa cum mi-a spus, dar sunt 100% sănătos și mi-a reparat căsnicia sunt fericită
    Mai jos sunt datele lui de contact
    WhatsApp: + 1 2 2 6 7 7 0 5 7 9 5
    E-mail: Drrobbinsonspiritualhome @ g m a i l c o m

    RăspundețiȘtergere
  8. dacă aveți probleme în casa dvs. matrimonială și doriți o soluție rapidă, vă voi sfătui să contactați Dr. Ajayi, un mare om spiritual binecuvântat de strămoșii săi, pot să experimentez puterea lui când soțul meu spune că vrea să divorțeze, dar eu Îl iubesc cu adevărat și nu vreau să ne despărțim, așa că îl contactez pe Dr. Ajayi pentru o vrajă de dragoste după ce am citit online mărturii de la diferite persoane despre el, vreau prin procesul pe care mi-a cerut să urmez și astăzi trăiesc fericit cu soțul meu pentru că a anulat și a rupt hârtia de divorț după vraja de dragoste a doctorului Ajayi, îi puteți scrie pe numărul său de Whatsapp pentru o soluție rapidă la problemele dvs. +2347084887094 sau pe e-mail:drajayi1990@gmail.com

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Monica Ramirez, o scriitoare uimitoare de spionaj și thriller!

Monica Ramirez este una din cele mai apreciate scriitoare de literatură de spionaj și thriller din țară. Fără ezitare, Monica și-a arătat disponibilitatea de a accepta un dialog deschis cu noi și a răspuns întrebărilor indiferent de natura lor. Monica Ramirez (n. 6 iulie 1970) a locuit în SUA, unde a publicat nouă romane. Bucureşteancă, absolventă a Belford University din California, cu o diplomă de Creative Writing, membră a EWA – Espionage Writers of America, și a Romanian Crime Writers Club, a debutat în România cu Asasin La Feminin, primul volum tradus în limba română din seria de spionaj/romance Alina Marinescu, apărut la editura Blue Ink Waters Press din America în ordinea care urmează: The Unwilling Assassin, Whispered Identities, Balance of Power, Beyond Smoke and Shadows, Abyss, Requiem for an Assasin. Editura Boson Books i-a publicat cele două romane istorice de dragoste, Intimate Strangers Affair și Kit Black, precum și thriller-ul Blackout. Au mai apărut în Rom

"Poveste dintr-o sticlă de parfum" de Adrian Petru Stepan

Editura Lebăda Neagră Pagini: 189 Aș putea număra pe degetele de la o mână cărțile care mi-au înmuiat sufletul atât de tare, încât să-mi umezească ochii, iar romanul al lui Adrian este unul dintre ele. Deși este unul de o dimensiune redusă, exact cât o esență de parfum de calitate ce îți face sufletul sa vibreze, romanul a adus o nouă premieră în viața mea din ultimii zece ani. A reușit să mă facă să recitesc întrega poveste la un interval scurt de timp. Firescul se desprinde din stilul acestui autor, iar cuvintele sunt atât de armonioase și frumos îmbinate, că îi dau un farmec aparte, nespus de liniștitor pentru suflet.  Un balsam frumos din tinerețea fiecăruia dintre noi sau un îndemn la aprofundarea unei realități de a cărei valoare nu ești conștient, în general, decât doar după mult timp. "Poveste dintr-o sticlă de parfum" aduce cu sine nostalgia unei tinereți pierdute, o poveste magică de iubire, așa cum este prima iubire din viața unui om, petrecută într-o atmosferă dom

"Vodcă roșie - O dușcă de necurat" de Bogdan Piticariu

  Editura Lebăda Neagră Pagini: 124 Șase povești horror, insolite și frumos concepute, plasate undeva în era comunistă menite nu neapărat să te sperie în așa măsură încât să nu dormi noaptea, ci mai degrabă să îți stârnească zâmbet, m-au fermecat și m-au făcut să citesc cu poftă fiecare narațiune în parte într-un timp foarte scurt. Fiecare poveste luată în parte e o experiență unică ce se inspiră din legende urbane-rurale care au circulat în epoca nu demult apusă a comunismului, în care sărăcia și opreliștile de tot felul, au dus la alternative mai mult sau mai puțin potrivite cu sănătatea mentală și fizică a oamenilor. Vodca roșie este un  substituent pentru băutura dispărută din magazine cu care minerii au inlocuit-o cu un solvent industrial de abataj cu efecte devastatoare. Păluga, o ființă supranaturală își face apariția în comunitate, iar moartea își râde de oameni. Într-o altă poveste, lipsa alimentelor de la un aprozar îl face pe responsabilul de magazin să improvizeze, iar moar